سالی یک میلیون واحد مسکونی تولید می شود

طبق قانون مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید مسکن طی چهارسال آینده لازم الاجرا شد. ۲۰ درصد از تسیهلات بانک ها به ساخت مسکن اختصاص یافت.

به گزارش نغمه علی بیک زاده خبرنگار غیرمحرمانه در نشست خبری امروز یکشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۰ که در جایگاه خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت ررئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح قانون جهش تولید مسکن گفت: دولت موظف شد طی چهارسال آینده هر سال یک میلیون مسکن را تحویل دهد.

این قانون شامل چند بخش است.

در بخش اول برای اجرای این قانون شورای عالی مسکن تشکیل می شود . این شورا به ریاست رئیس جمهور محترم و جانشینی معاون اول و دبیری وزیر راه و شهرسازی و یک عضو ناظر از مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسالمی و یازده عضو کابینه اعضای شورای عالی مسکن خواهند بود.

 

همچنین برای اجرایی شدن این قانون صندوق ملی مسکن تشکیل می شود که رئیس هیأت امنای این صندوق وزیر محترم راه و شهرسازی است و در قانون به عنوان تسهیلات چندوجه مورد توجه قرارگرفته است.

براساس این قانون همه بانک ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به ساخت مسکن اختصاص دهند.

در زمینه تامین زمین مقرر شد زمین های دولتی که در اختیار ارگان های دولتی هستند به جز زمینهایی که به لحاظ زیست محیطی و کشاورزی شامل این طرح نمی شوند به صورت ۹۹ ساله در اختیار سازندگان قرارگیرند.

طبق این قانون برای پیش خرید  مصالح ساز و کار لازم در بورس فراهم شد.

از طریق صندوق ملی مسکن با ۳۰ درصد تخفیف تسهیلاتی در اختیار سازندگان مسکن قرارخواهد گرفت.

همه مسائل مذهبی و شرعی در این قانون اعمال شده است .

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل شد با ارتقاء مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل شد

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *