سازمان تأمین‌اجتماعی در منجلاب فساد خود گرفتار شده است

افزایش سن بازنشستگی کارگران نتیجه سال ها فساد و رشوه گیری در سطوح پائین و فقدان مدیران دلسوز و پاکدست در سطوح بالا است.

آن زمان که مدیرکل وقت سازمان تامین اجتماعی خیلی شفاف و بی پرده راجع به پول های سرگردان سخن می گفت هیچ کس از خودش نپرسید کارگری که اسمش ناخوانا نوشته شده این بیمه واریزی پشتوانه دوران پیری و ازکارافتادگی اوست و به چه حقی یقه سفیدها برای پول او برنامه می ریزند؟

کارگری که بدون دستکش قی توی کیسه پلاستیک مترو را خالی میکرد و وقتی به مسئول بالادستی اعتراض میکردی چرا کیسه نایلونی عوض نمی‌شود و با جان کارگر بازی می شود ؟ مسئول بالادستی با خشم به صورت کارگر خیره میشد و کارگر با اضطرار و فی الفور اعلام میکرد من شکایتی نکردم ! همان کارگری است که اسمش را غلط نوشتند و برای پول بیمه اش تصمیم گرفتند.

متاسفانه اگر خبردهم همان کارگران در سنین بالای ۶۵ سال و ۷۰ سال با دریافتی ماهی ۲ تومان و ۳ تومان در حال کارند و ۱۰ روز حقوق از سازمان تأمین‌اجتماعی دریافت می کنند یقه سفیدهای بی رحم آنها را اخراج می کنند و صاحب منصب بی مسئولیت هم حق او را استیفا نمی کند.

اما مسلما عده بیشتری از این کارگران از کارافتاده هستند و در خانه اسیرند یا مرحوم شده اند و همسرانشان در عسر و حرج روزگار می گذرانند.

آن روزها که ماموران نظارتی بیمه سازمان تأمین‌اجتماعی لیست بیمه را به دفاتر خصوصی می‌بردند و چشمشان را روی انبوه جمعیت کارکنان بخش خصوصی می بستند و امضای مدیر دفتر را می‌گرفتند و می رفتند سازمان تامین اجتماعی داشت ورشکست میشد و کسی چاره اندیشی نمی‌کرد.

حال امروز این سازمان فاسد می خواهد بر گرده کارگر بنشیند تا بدون درنظر گرفتن حقوق کارگر برای بقای خود چاره اندیشی کند!

کارگر ولی نعمت سازمان تأمین‌اجتماعی است و چون مدیران این سازمان از جنس کارگر نبودند ولی نعمت خود را پاس نداشتند و امروز به فکر خوردن هم از آخور و هم از توبره اند.

علیرضا محجوب سالهاست نماینده بخش کارگری در مجلس شورای است و دبیرکل کارگران خانه ایران است.

چنان از مظلومیت کارگر حرف میزند تو گویی ایشان هیچ نقشی در ظلمی که به کارگر تحمیل شده نداشته است!

سازمان تأمین‌اجتماعی وقتی به مسئولیت قهری و ذاتی خود عمل نکرد آقایان آن را از وزارت رفاه تفکیک کردند و آن را سازمان خصوصی نامیدند!

سازمان تأمین‌اجتماعی ذاتا یک سازمان حکومتی است و هرگز و به هیچ عنوان کارگر نمی پذیرد که شما در برابر او مسئولیتی ندارید.

نغمه علی بیک زاده خبرنگارغیرمحرمانه

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

یک نظر

  1. چرا باید محجوب مادام العمر باشد

    شما هم تصحیح کنید کارگر نه برده مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *