نرم افزار واقعیت مجازی برای دانشجویان پزشکی امکان لمس فضای جراحی را مهیا می کند

شرکت پدیدار واقعیت مجازی در حوزه نوشتن نرم افزار شبیه سازی فعالیت کرده و هم اکنون نرم افزاری ارائه نموده که می تواند محیط کار تخصصی را به صورت سه بعدی ارائه کند و به افراد این امکان را بدهد که به صورت مجازی و کاملا بی خطر کارهای دقیق و حساس را آموزش ببینند و یا در تعامل با آن فضا قرارگیرند.  عالی فر مسئول غرفه شرکت دانش بنیان پدیدار واقعیت مجازی در گفتگو با خبرنگار غیرمحرمانه گفت: درباره محصولات شرکت گفت: محصول ما چهار تا نرم افزار است که برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی تولید شده که به صورت مجازی است و با استفاده از دوربین و دستگاه VR است برای دانشجویانی که نمی توانند وارد اتاق عمل شوند این امکان را فراهم می کند که به صورت مجازی عمل جراحی انجام دهند.

دانشجو عینک را میزند و وارد اتاق عمل شبیه سازی شده می شود و جراحی را به صورت مجازی انجام می دهد که در حال حاضر چهار نوع عمل جراحی امکان پذیر است و نرم افزار برای آنها طراحی شده است که یکی خارج کردن مایع شکمی است و بعدی خارج کردن مایع نخاعی است و مورد دیگر زدن مایع بی حسی به نخاع است و مورد آخر عمل لاپاروسکپی برای جراحی حاملگی خارج از رحم است.

عالی فر افزود: اگر شرکتی بخواهد ما می توانیم نرم افزار را به صورت خاص برایش تولید کنیم مثلا همین لاپاروسکپی در کانادا طراحی و تولید شده که کمک می کند ابزارهای میکروسکپی جراحی وارد بدن بیماری که حاملگی خارج از رحم برایش اتفاق افتاده می شود تا جراحی به صورت حفاظت شده انجام شود.

این محصول به غیر از پزشکی برای کاربردهای دیگر هم قابل تعمیم است که با توجه به سفارش مشتری قابل ارائه است.

مسئول غرفه شرکت دانش بنیان پدیدار واقعیت مجازی ادامه داد: محصول دیگر ما نرم افزاری است که بر روی گوشی نصب می شود و وقتی به آن یک کالا وارد می شود جزئیات آن می آید . حالا مثلا کالا انسولین بوده اطلاعات دارو و نحوه استفاده از آن می آید. وقتی نرم افزار برای کتاب تخصیص پیدا کرده روی نام کتاب که کلیک می کنید نام منابع آن و نام بخش های اصلی کتاب و عکس های کتاب قابل مشاهده است.

به همین نحو این نرم افزار نیز قابل سفارشی سازی متناسب با تقاضای مشتریان است.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

آمار فرار مغزها شفاف نیست

حضور دانشمندان ایرانی در عرصه های بین المللی ناظر بر فرار مغزها نیست. به گزارش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *