شرط عملیاتی شدن «ما می توانیم» مردم داری است

به گزارش پایگاه خبری غیرمحرمانه به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، نشست صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اعضای  شورای معاونین منطقه ۸ پایتخت، با هدف تشریح و تبیین سیاست ها، اولویت ها و برنامه های اصلی پیش رو آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.

علیرضا کریمیان در نشست صمیمانه با  اعضای  شورای  معاونین آموزش و پرورش منطقه ۸، ضمن گرامی داشت یاد  و خاطره شهدای گرانقدر  که  در راه آزادی و آزادگی  و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  از جان خود گذشتند تا امنیت و آرامش را به کشور هدیه نمایند، بر اهمیت مجموعه ماموریت ها مدیریتی شهر تهران تاکید کرد و گفت: شرط عملیاتی شدن «ما می توانیم» مردم داری است؛ کارگزار جمهوری اسلامی باید خدمت رسان باشد.

وی اخلاق مداری و تکریم ارباب رجوع را الگوی مدیریت جهادی دانست و گفت: در راستای تحقق عدالت آموزشی و خدمت به مردم و گره گشایی از آنها؛  تلاش کنید؛  تا به نقطه تعالی برسیم. مردم داری باید به صورت یک فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش شهر تهران تبدیل شود.

سپس  افزود: خدمت بی ‌منت را سرلوحه تمام امورات خود قرار داده و کارهای اثرگذار و ماندگار بر جای بگذاریم‌ که از کلیدی ترین کارها است.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، با اشاره به شخصیت معنوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی)  به عنوان یک نماد و الگوی مدیریتی اضافه کرد: مدیر موفق ضمن دارا بودن اقتدار؛ مهربان و رئوف نسبت به همکاران خود است.

کریمیان همچنین با توصیه به اینکه هر کدام از همکاران در هر جایگاهی که هستند،  باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، خاطرنشان کرد: ما با عملکرد مطلوب خود می توانیم موجب کارآمدی نظام شویم و در همین راستا تکریم مردم و افزایش رضایتمندی مخاطبین، رمز موفقیت نظام است، زیرا مردم سرمایه اجتماعی کشور هستند.

سپس با  اشاره به لزوم تقویت ارتباطات انسانی درآموزش و پرورش اظهار داشت: هرچه ارتباطات انسانی در سیستم تقویت شود، ضعف‌های تجهیزاتی و امکاناتی در زمینه‌های مختلف کم اثر تر خواهد بود، زیرا آموزش و پرورش یک سیستم انسان محور است.

وی با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر خوبی حرکت می کند و از دوران اتکای انحصاری به درآمدهای نفتی عبور کردیم و باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها روز به روز در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

سپس با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران بر مدار سند تحول بنیادین قرارگرفته و کلید اصلی موفقیت آن برنامه ریزی است افزود: مسیر تحول آموزش و پرورش در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رقم می‌خورد، سعی شود از ایده‌های صاحب نظران تعلیم و تربیت در پرورش نیروهایی توانمند و انقلابی و اثر بخش در مدارس نهایت استفاده را کرد. سپس بر فعال بودن شورای اداری مناطق و اجرای عالی مناسبت های دینی و ملی توام با برنامه های شاد و اثرگذار برای دانش آموزان، مسائل تربیتی و اخلاقی در مدارس، فرهنگ حجاب و عفاف بین دانش آموزان، پوشش حداکثری تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، مهارت آموزی، تقویت روحیه امید و خودباوری در آینده سازان ایران قوی، عدالت آموزشی و توزیع عادلانه امکانات و منابع بین مدارس و  اقناع سازی افکار عمومی را تاکید نمود.

کریمیان در ادامه، پیرامون تثبیت درآمدها، مولدسازی دارایی ها، راه‌های تولید سرمایه و بازگشت آن به مجموعه آموزش و پرورش و بهره برداری بوسیله معلم و دانش آموز، بیان کرد: نظم بودجه ای و انضباط مالی، تعامل و همکاری با سازمان‌های مرتبط و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به همکاران فرهنگی از نکات حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بی‌هدفی  و بی‌هویتی خطرات بزرگی است که دانش آموزان را تهدید می‌کند، دانش آموزان باید با محتوا رشد کنند و مقاوم سازی در مهارت سازی نقش اول را دارد، علاوه بر مفاهیم پایه، راهی به دانش آموزان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال معرفت و دانش مورد نیاز خود باشند و علاوه بر آموزش راه و روش یادگیری را هم به آنان بیاموزیم تا میل به یادگیری در آنان تقویت شود.و باید مباحث فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان در اولویت باشد، همچنین نظارت بر مهد کودک‌های بخش خصوصی ضروری است، چرا که شخصیت فرد از دوران کودکی شکل می‌گیرد. سپس اظهار داشت، انعطاف پذیری حداکثری در برنامه های آموزشی ، کیفیت بخشی به فعالیت ها و همگرایی سازمانی ، اولویت های‌مهم آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، موج دوم فعالیت های این دستگاه در تمامی نواحی و مناطق را، انجام کارهای کیفی و تخصصی، برنامه ریزی مناسب، کنترل کیفیت ها، اصلاح فرآیندها و تجزیه و تحلیل اطلاعات عنوان کرده و افزود: برای تحقق این امور و دست یابی به موفقیت ها، لازم است که علاوه بر پرداختن به کارهای تخصصی و حرفه ای، با همگرایی فرابخشی، پرهیز از واگرایی و روزمره گی، ایجاد وفاق و همدلی و خلق فضای آرام و بانشاط، با همکاری و همیاری یکدیگر تلاش نموده تا در انجام ماموریت های خطیر دستگاه تعلیم و تربیت موفق باشیم.

گاهی اوقات ما به حوالی قله می ‌رسیم اما چون خسته‌ایم کمی بیشتر تلاش نمی‌کنیم و از همان قله سقوط می‌کنیم منتها اگر کمی بیشتر تلاش کنیم و طبق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که می‌فرمایند “ما نزدیک قله هستیم” مقداری بیشتر تلاش کنیم به بالای قله خواهیم رسید. اما همیشه قدم‌های آخر سخت است.

کریمیان در بخش دوم سخنانش با تاکید بر تکلیف شرعی و قانونی مبنی بر شرکت در انتخابات، علاوه بر مشارکت، تشویق دیگران به شرکت، کمک به برگزاری انتخابات باشکوه، تبیین دستاوردها و کمک به انتخاب اصلح برای رای اولی‌ها را از دیگر وظایف هر شخص برشمرد.

وی در پایان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، اعلام داشت که آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد و انتقادی از سوی دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان جهت ارتقا و پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت خواهد بود.

در ادامه این نشست، اعضای شورای معاونین منطقه، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تحت مدیریت خود، مهم‌ترین چالش ها و پیشنهادهای کاربردی را در زمینه های تخصصی خود بیان کردند.

در پایان نشست، کریمیان ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسه و مباحث مطرح شده در آن، بر پیگیری موضوعات مطروحه و تهیه گزارش اقدامات به عمل آمده در هر محور تاکید کرد و موفقیت همکاران منطقه، در تحقق هدف های آموزشی- تربیتی را خواستار شدند.

انتهای پیام/

درباره‌ی مهری درخوش

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *