مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از افزایش ۲۰ درصدی مشارکت دانش‌آموزان در دهمین دوره جشنواره خوارزمی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری غیرمحرمانه به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ؛ علیرضا کریمیان در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی که امروز ۱۵ بهمن ماه به میزبانی مشهد و در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، به صورت برخط سخنرانی کرد و گفت:  حیات و بقاء هر کشور وابستگی فراوانی به توانایی‌ ها، مهارت‌ها، آگاهی‌ها و دانش و تخصص سرمایه انسانی آن کشور دارد و در حقیقت بهترین و مهمترین مرکزی که تولید سرمایه انسانی هر کشوری را بر عهده دارد، مدرسه و آموزش و پرورش است.

 وی افزود: مدرسه بهترین، باارزش‌ترین، کم‌یاب‌ترین و نادرترین سرمایه‌های ارزشمند کشور را تولید می‌کند و به همین خاطر در رابطه با بهبود و توانمندسازی و اثربخشی نیروی انسانی نقش بسیار مهمی دارد.

کریمیان ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های کیفیت‌بخشی معاونت آموزش متوسطه در قالب طرح شهید کاظمی، طرح جشنواره نوجوان خوارزمی است. این برنامه در راستای اجرای راهبرد کلان نقشه جامع کشور و بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی با موضوع برنامه‌ها و رویدادهای کیفیت‌بخشی و بهبود فرایندهای یاددهی و یادگیری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال جاری در مقایسه با سال قبل حدود ۲۰ درصد رشد مشارکت در این جشنواره را داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اساس و مبنای این جشنواره بر دو اصل اساسی استوار است که یکی تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان و دیگری توانمندسازی و ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان برای حل مشکلات بومی و منطقه‌ای است.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران افزود: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به صورت ویژه و خاصی به موضوع جشنواره خوارزمی توجه داشته است.

وی در مورد آمار مربوط به این جشنواره توضیح داد: از مجموعه دانش‌آموزان شاغل در دوره اول متوسطه، ۲۸۵ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند و دانش‌آموزانی که در مرحله مدرسه‌ای حضور داشتند ۱۷۲ هزار و ۸۶۰ نفر بودند، تعداد راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای ۵۱ هزار و ۸۵۰ نفر بود و راه‌یافتگان به مرحله استانی نیز هزار و ۲۳۸ نفر بود که در نهایت ۹۱ نفر از این دانش‌آموزان به مرحله کشوری راه پیدا کردند و که ۱۵ نفر حائز رتبه کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی می‌تواند یک سکوی پرش برای ارتقاء توانمندی‌ها و توان‌افزایی سرمایه انسانی آینده کشور باشد و امیدواریم که در آینده شاهد درخشش بیش از پیش دانش‌آموزان کشور باشیم.

سپس در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس از منتخبین کشوری تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

درباره‌ی مهری درخوش

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *