بیگی: شورا رأی مردم است /عرصه های تولید در شهر ماهدشت در خطر است

منطقه ماهدشت از جمله مناطقی است که از بابت شهردار و شورای شهر دچار مشکل است.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار غیرمحرمانه در مورد شوراهای شهری که در بررسی های اولیه باطل اعلام شده بودند گفت: این شوراها با رأی دیوان عدالت اداری تأیید و مشغول فعالیت شدند. دیوان عدالت در مورد فرآیندها نظرداد و در مواردی که فرآیندها و از نظر مقررات شکلی رعایت قانون نشده بود رأی داد که این افراد به شورا بازگردند.

وی در مورد شوراهایی که دچار مشکل در فعالیت هستند و شهرداران متعددی انتخاب و برکنار می شوند تا جایی که شهردار با دستبند دستگیر شده است گفت: از جهت انطباق با قانون فرمانداری ها می توانند نظر دهند و توی هیأت حل اختلاف استان مطرح شود.

بیگی تأکید کرد : شورا رأی مردم است و کاری درباره آن نمی توان کرد. مرجع قانونی رأی داد که این اعضاء برگردند به شوراها ؛ این مرجع قانونی دیوان عدالت اداری بوده است، لذا اینجا کسی نمی تواند خدشه ای وارد کند.

اگر فعالیت شورایی راندمان ندارد و مرتکب قصور قانونی شده است؛ مثلا شهردار تعیین نکرده است یا هر اتفاقی رخ داده است در صورتی که شورا مقصر باشد .مرجع قضایی می تواند به این امر رسیدگی کند و در صورتی که شورای شهر مقررات را رعایت نکرده است فرمانداران می توانند به مسئله ورود کنند. مثلا عضوی در جلسات شورا شرکت نکرده است و برای مثال دو ماه غیبت داشته است.

شورای شهر ماهدشت کرج از جمله شوراهایی است که در ابتدا تاییدش مورد تردید قرار گرفت و سرانجام به طور مشروط مشغول فعالیت شد. طی مدت کوتاهی که این شورا فعالیت داشته است شهرداری دچار نابسامانی بوده است به نحوی که در ایام ماه رمضان اصفهانی آخرین شهردار ماهدشت و تاریقلی شهردار اسبق ماهدشت که خواهرش یکی از اعضای شورای شهر فعلی است دستگیر شدند.

در نماز عیدفطر ماهدشت که به امامت حجت الاسلام عظیم زاده امام جمعه ماهدشت و نماینده ولایت فقیه در ماهدشت برگزار شد عظیم زاده گفت: من با فرماندار البرز هم صحبت کردم سرپرست مشکل منطقه ما را حل نمی کند حالا در مورد شورای شهر دیوان عدالت اداری تصمیم می گیرد اما ماهدشت نیازمند شهردار است ؛ الان خبر آورده اند زمین های امامزاده احمد و محمود تصرف شده است.

منطقه ماهدشت قطب دامداری و کشاورزی استان تهران در گذشته و در استان البرز پس از ایجاد استان البرز است اما در شهر ماهدشت آب آشامیدنی شور است و خانه های واقع در خیابان های اصلی شهر از جمله خیابان بهشتی و خیابان مهران آب ندارند با این حال ایجاد دو شهرک آپارتمانی در این منطقه جانمایی شده است.

مسکن مهر البرز معروف به شهرک پیام که جزو شهرستان ماهدشت است بیش از ده سال است در این منطقه ساخته شده است ولی هنوز فاقد مدرسه و داروخانه است و این روزها به طور غیررسمی گفته می شود که قرار است امورات شهر به یک امین محول شود.

مسکن مهر ماهدشت 12500 واحد ساختمانی مسکونی دارد و واحدهای بیشتری در حال ساخت و تحویل هستند و برای تعیین امین انتخاباتی انجام نشده است.

نامشخص بودن وضعیت شورای شهر در منطقه ماهدشت عرصه های تولید را به مخاطره انداخته و ایجاد باغ های تفریحی رو به افزایش است.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *