افزایش قیمت ها به نفع دولت نیست/ کالابرگ در زمان امام شامل همه گروه های اجتماعی بود

امروز 18 اردیبهشت ماه 1401 گرانی نان مورد اعتراض قریب به اتفاق نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. انور حبیب زاده بوکانی نماینده بوکان در گفتگو با خبرنگار غیرمحرمانه گفت: پرداخت یارانه برای افراد فقیر 400 هزار تومان و برای طبقات دیگر اجتماعی 300 هزارتومان پاسخگوی نیاز اقتصادی و معیشتی مردم نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید طبقات اجتماعی تفکیک شوند آیا در زمان امام خمینی کوپن برای افراد ثروتمند نبود؛ گفت: چرا بود و همه هم راضی بودند. باید تعادل و نظم و انضباط و برنامه ریزی صحیح برای پرداخت یارانه ها به صورت کالابرگ هایی که داده می شود باید برای همه اقشار یکسان باشد. این میزان هم حقیقتا پاسخگوی نیاز مردم نخواهد شد و دولت باید برنامه ریزی دقیق، صحیح و قابل اجرایی را در دستور کار قراردهد و با کمک صاحبنظران اقتصادی و مجلس به این مسئله رسیدگی کند.

حبیب زاده در رابطه با تأثیر گران شدن زمین و دارایی های سرمایه ای روی گرانی کالاها گفت: بله تاثیر دارد و واقعا کسانی که به تازگی با حقوق های پنج میلیون تومان و کمتر از آن وارد بازار کار شده اند امیدی ندارند که پس از سی سال کار بتوانند دارای مسکن و خودرو شوند و ما هم در مجلس به همین دلیل به این شرایط اعتراض کردیم.

نماینده بوکان روابط ایران و روسیه را در مسائل اقتصادی کشور مؤثر دانست و گفت: جنگ روسیه و اکراین مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است قبلا کالاهایی مثل گندم از اکراین و روسیه به کشور وارد می شد ولی امروز با توجه به این که آنها خودشان در شرایط بد اقتصادی دارند از طریق مرزهای ایران کیسه های گندم با قیمت هشتصدهزار تومان تا یک میلیون تومان به اکراین و روسیه بازمی گردد .

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *