اعضای هیات بازرسی در روند اجرای قانون برگزاری انتخابات، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند

به گزارش پایگاه خبری غیرمحرمانه به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ جلسه هم اندیشی اعضای هیات بازرسی انتخابات  مناطق ۱۹ گانه شهر تهران درراستای  تبیین اهداف و  وظایف هیات بازرسی پایتخت  با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، مهدی مخبریان نژاد، رئیس اداره مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی فرمانداری تهران، اعضای شورای معاونین در سالن شهید سلیمی جهرمی برگزار شد.

کریمیان؛ با اشاره به حساسیت و اهمیت انتخابات این دوره، گفت: اعتمادسازی، صداقت، عدالت و جلب اعتماد مردم با قانونگرایی مهمترین راهبرد هیات بازرسی انتخابات پایتخت است.

وی بر ضرورت قانون مداری اعضای این هیات تاکید کرد و گفت: با حرکت در چهارچوب قانون و طبق آیین نامه و مقررات در جهت ساماندهی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی و سالم تلاش شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران؛  با تاکید بر اینکه اعضای هیات بازرسی به عنوان ناظران حسن اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند، ادامه داد: آشنایی اعضای هیات بازرسی انتخابات پایتخت با دستورالعمل های انتخابات مهم است و بازرسان انتخابات باید اشراف کامل و کافی به قوانین انتخابات داشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: صیانت از آرای مردم، رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات و آشنایی با دستورالعمل های جدید انتخابات از وظایف هیات بازرسی انتخابات شهر تهران است.

سپس حضور به موقع و متعهدانه در شعب اخذ رأی، و داشتن سعه صدر و بردباری را از دیگر وظایف اعضای هیات بازرسی بر شمرد.

مهدی مخبریان نژاد، رئیس اداره مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباط مردمی فرمانداری تهران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) مبنی بر اهمیت مقوله «رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات»، تاکید کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راه سرلوحه کار ما خواهد بود. لذا امیدوار هستیم با همراهی عوامل انتخابات همچون بازرسان و سربازرسان، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را سالم با امنیت کامل همراه با حضور پرشکوه مردم برگزار کنیم.

سپس بر آموزش صحیح و توجیه عوامل هیات بازرسی در روند اجرای انتخابات تاکید نمود .

گفتنی است در ادامه این جلسه نیز هر یک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم، مشارکتی، رقابتی و با امنیت درشهر تهران پرداختند.

شایان ذکر است دوازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان یازدهم اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

درباره‌ی مهری درخوش

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *