جای نقاشی پشت شیشه در فضای داخلی بناها خالی است

در جلسه هم اندیشی کانون وصف خیال، شیوه‌های نوین و ترکیبی نقاشی پشت شیشه بررسی شدند.

به گزارش غیرمحرمانه روز جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ اعضای انجمن نقاشان پشت شیشه ایران و کانون وصف خیال در نگارخانه کلک خیال (فرهنگسرای اخلاق) به دعوت آقای بابک تن (مدیر نگارخانه) گرد هم آمدند تا با تازه‌های این هنر قدیمی آشنا شوند. در این نشست ابتدا آقای تن توضیحاتی در رابطه با لزوم تغییر در شیوه‌های اجرا و موضوع در نقاشی پشت شیشه داد و از حاضران خواست تا با فکرهای نو در نقاشی پشت شیشه تحولی ژرف در این تکنیک ایجاد کنند. وی همچنین از آمادگی نگارخانه کلک خیال و فرهنگسرای اخلاق در رابطه با اعتلای این هنر خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان و شیشه نگاران می‌توانند از فضای محیطی و حمایت‌های مادی و معنوی فرهنگسرا و نگارخانه در برپایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی (ورکشاپ) و حتی اجرای همایش حساب  .کنند

در ادامه نشست، خانم پروین رنجبری (باستانشناس و مرمتگر آثار باستانی) صحبت‌هایی در رابطه با تلفیق نقاشی پشت شیشه با دیگر هنرها ارایه داد و از آن با عنوان هنر ترکیبی در بستر شیشه یاد کرد. سپس به موضوع جای خالی این تکنیک در فضای داخلی بناها اشاره نمود.

پس از توضیحات خانم رنجبری در رابطه با شیوه‌های ترکیبی در نقاشی پشت شیشه، سعید رضاخان اقدام به اجرای کارگاهی آموزشی کرد که در آن سرعت به عنوان یک گزینه قابل توجه در نقاشی پشت شیشه مطرح شد. رضاخان نیز با اجرای سرعتی این تکنیک و در عین حال رعایت نکات ریز و دقیق در قلمگیریها بر شناختی نو از نقاشی پشت شیشه و ظرفیت های بالای این تکنیک تاکید کرد.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *