هم‌اندیشی وزارتخانه‌ها، تعزیرات، فراجا، اتاق اصناف و مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

به گزارش پایگاه خبری غیرمحرمانه به نقل از وزارت راه و شهرسازی سید جواد سادات فریزنی رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و مشاور وزیر با اشاره به برگزاری نخستین نشست سراسری دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات، گفت: این کارگروه پیرو دستور ریاست محترم جمهور در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن تشکیل شد و هدف آن ساماندهی بازار املاک و مستغلات است.

وی ادامه داد: این کارگروه با حضور نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه های اقتصاد و صمت، پلیس فراجا، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های امنیتی ذیل شوراهای مسکن استان‌ها پس از دستور رئیس جمهور شکل گرفت و تا این لحظه بیش از دو ماه از تشکیل آن می‌گذرد.

سادات با بیان اینکه ۳ اقدام مهم در این کارگروها پیگیری می‌شود، افزود: مهم‌ترین محور این کارگروه، ساماندهی به وضعیت واحدهای صنفی مشاوران املاک و شناسایی اخلالگران بازار املاک و مستغلات است، بر همین اساس تا کنون بیش از ۳ هزار واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمب شده اند و بازرسی‌ها در استان‌ها با قدرت ادامه دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در نخستین نشست این کارگروه معاونان و مدیران ستادی از سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف ایران نیز حضور یافتند و به بررسی چالش‌های نمایندگان استانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی واحدهای مشاور املاک پرداختند.

وی ادامه داد: در این نشست مشکلات و چالش‌ها از سوی نمایندگان استان‌ها و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد با حمایت‌ ستادهای مرکزی این ساختار یعنی اتاق اصناف ایران و سازمان تعزیرات حکومتی، گشت‌های مشترک ادامه یابد.

سادات فریزنی محور دوم این کارگروه را تسهیل در شناسایی خانه‌های خالی و عرضه آن‌ها به بازار دانست و گفت: این امر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دوره جدید وزارت راه‌ و شهرسازی پیگیری می‌شود و برای اولین بار پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، هیات‌های رسیدگی مربوط به این موضوع، بیش از ۵۰ جلسه برگزار کردند.

وی ادامه داد: در این نشست نیز با حضور ابوالفضل نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، راهکارهایی که نمایندگان استانی کارگروه می‌توانند برای تسریع در شناسایی خانه‌های خالی به‌کار گیرند، مطرح شد و مصوباتی نیز برای تسهیل شناسایی خانه‌های خالی توسط کارگروه‌ها به دنبال داشت.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: محور سوم مورد پیگیری در کارگروه های استانی، تسهیلات ودیعه مسکن بود که قرار شد با استان‌ها جلسات در این خصوص به طور مستمر برگزار شده و پرداخت وام ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکهای فعال در سطح استانها به مستاجران با جدیت دنبال شود.

به گفته سادات، در انتهای جلسه دکتر اقبال شاکری رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از دستاوردهای این کارگروه، به ارائه توضیحاتی از وضعیت طرح ۱۷ ماده‌ای تنظیم بازار زمین مسکن و اجاره بها در مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی افزود: شاکری تاکید کرد همین کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات مسئول اجرای طرح تنظیم بازار زمین مسکن و اجاره بها به زودی در سطح استان‌ها خواهدبود.

انتهای پیام/

درباره‌ی مهری درخوش

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *