پیش بینی آب و هوا از طریق پایش شرایط آب های اقیانوس آرام!

پیش بینی شرایط آب و هوایی کشور توسط سازمان های بین المللی به شرط همکاری با سازمان هواشناسی ایران امکان پذیر است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه‌ خبری غیرمحرمانه ادعایی کاملا سیاسی وجود دارد که به آن وجهه علمی داده اند.

امریکا و هم پیمانانش ادعا می کنند براساس جریانات اقیانوس ارام قادرند شرایط جوی مناطق حاره ای را پیش بینی کنند.

این ادعا که در حد یک پژوهش علمی است و هیچ دستاورد اثبات شده ای ندارد حتی از نظر علمی نیز مورد تردید است ؛ پایگاه های بررسی و ثبت دما و جریانات آبی در اقیانوس آرام که در حقیقت منطقه ای مربوط به امریکای جنوبی است بیشتر ذهن ما را به سمت مداخلات سیاسی امریکایی هدایت می کند و بسیار بعید به نظر میرسد این هزینه گزاف صرفا با انگیزه های علمی تامین شده باشد.

هر عقل سلیمی میداند حتی اگر گزینه ای در خارج از منطقه ای شانس بروز یک رویداد آب و هوایی را افزایش دهد برای علمی بودن و قابل بحث بودن نیازمند پایش دقیق و رصد منظم آب و هوا در منطقه مورد بحث است.

 

هیچکس نمی تواند پیش بینی کند در کشوری خشکسالی پیش خواهد امد یا بادهای منطقه ای را به جریان های هوایی حامل ریزگردها متهم کند مگر این که با سازمان هواشناسی آن کشور همکاری تنگاتنگ و پیوسته داشته باشد.

اخبار خارجی که به طور مداوم با پیش بینی های بی اساس، مردم را از بابت آب و باد و محیط زیست نگران می کنند قصد خیر ندارند.

بسیاری از مناطق کشور به دلیل نعمت بادخیز بودن آب و هوایی مطلوب دارند و بادهایشان نه تنها حامل ریزگرد نیست که پس از آرام شدن هوا شاهد هوایی صاف و بی نظیر هستیم.

همچنین در اکثر مناطقی که تصفیه خانه های فاضلاب ایجاد شده اند با مدیریت درست میتوان از ابتلا به بی آبی جلوگیری کرد

چندی پیش به یکی از آقایان درباره آبیاری فضای سبز با آب شرب گلایه کردم و عرض کردم این روند که برای سیزده سال بی وقفه اجرا شده است نگران کننده است به ویژه آن که هم اکنون شاهد قطعی آب در برخی از ساعات شبانه روز هستیم.

سوال این که مسئولین چه ظرفیتی را در این منطقه می بینند که مسکن ملی را در این منطقه اغاز کرده اند.

آن برادر گرامی که به نوعی نظامی محسوب می شود بسیار بنده را ارشاد فرمودند که حرف های سیاسی نزنم و نصیحت کردند که از سیاست به دور باشم.

البته که من یک خبرنگار سیاسی هستم اما به خاطر دارم یکی از داوطلبان پست های ارشد سیاسی در کشور وقتی از بابت نظامی بودن مورد پرسش قرارگرفت گفت بنده یک خدمتی کرده ام و دلیلی ندارد که از این بابت مورد مواخذه قرارگیرم!

این ها را شاهد آوردم که بدانید آب هم امری سیاسی محسوب می شود هر چند که با قطع و وصل شدن آب می تواند کولر آبی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی شما از کار بیفتد و هزینه تعمیر یا خرید یک دستگاه جدید را به شما تحمیل کند و اقتصاد خانواده ها را تحت تاثیر قرار دهد.

مخلص کلام آنکه هیچکس نمی تواند ادعا کند دورادور و با رصد جریانات اقیانوس آرام درباره آب و هوای ایران پیشگویی کند مگر این که قصد سیاسی داشته باشد؛ در عین حال مصرف بهینه آب امری معقول و خداپسندانه است که باید مورد توجه مسئولین امر قرارگیرد.

 

 

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *