هدف از فناوری هسته ای تامین انرژی است/ کمبود انرژی در اروپا به دلیل تحریم های خودخواسته

فناوری هسته ای جنگ آمیز نداریم ؛ همه رویکرد فناوری هسته ای صلح آمیز است.

فریدون عباسی دوانی نماینده مردم کازرون و کوه چنار روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 در گفتگو با خبرنگار غیرمحرمانه گفت: همچنان که از علومی مثل پزشکی ، شیمی و مکانیک نیز می توان برای کارهایی برخلاف منافع انسان استفاده کرد در علم هسته ای هم همینطور است اما در فعالیت های علمی اصل بر خدمت به بشر است. هم اکنون با استفاده از انرژی هسته ای می توان محل های نشتی آب را شناسایی کرد. این علم گردش مالی قابل توجهی را برای کشور رقم می زند و در حوزه های مختلفی مثل کشاورزی، پزشکی، زمین شناسی، ستاره شناسی اثرگذار است.

رئیس سابق انرژی اتمی کشور درباره علت وجود مشکل سوخت در کشورهایی که دارای انرژی اتمی هستند گفت: این کشورها سبد انرژی مشخصی را تا کنون برای تامین نیاز کشورشان در نظر داشته اند و هم اکنون به دلیل آن که خودشان نفت و گاز روسیه را تحریم کرده اند با کمبود سوخت مواجه شده اند زیرا قدرت جایگزینی ندارند و محدودیت قیمت هم دارند.

عباسی تشریح کرد: در فرانسه 75 درصد برق از طریق انرژی هسته ای تامین می شود که حتی بخشی از این تولید را به آلمان می فروشد.

وی پرسید : چرا به کشورهای قاره اروپا می گوییم اتحادیه اروپا؟ زیر که آن ها واحد پول یکسانی دارند و در مسائل دیگر نیز از جمله آب و انرژی هم مشترک هستند. در حال حاضر این کشورها به دلیل آن که یک روش تولید برق را خود خواسته حذف نموده اند تعادل شان برای تامین انرژی پایدار به هم خورده است.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *