نماینده شهریار: دوگانگی اظهارات در حوزه وام های خرد برای مردم مشکل ساز است

حسین حق وردی نماینده شهریار، ملارد و شهرقدس امروز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 در تذکر شفاهی نسبت به ناهماهنگی عملکرد شعب بانکی با صحبت های مقامات عالیرتبه کشور اعتراض کرد.

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، شهرقدس، اندیشه ، ملارد و صفادشت در تذکر شفاهی به مدیران اجرایی توصیه کرد: باید دقت شود که هزینه های سنگین این اقدامات طاقت مردم را از بین نبرد و با نظارت دقیق و موثر از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود و قطعا قبل از هر اقدامی اقناع سازی رسانه ای لازم صورت گیرد. همچنین به اعتراضات به حق مردم درباره دهک بندی ها و تخصیص یارانه ها توجه جدی به خرج داده شود. واقعا حذف برخی افراد و خانواده ها از لیست یارانه قابل قبول نیست.

حق وردی به ناهماهنگی اظهارات مسئولین فرادستی و نحوه اجرا در سطح شعب بانکی نیز پرداخت: سخت گیری شعب مختلف بانک ها برای پرداخت وام های ازدواج و سایر وام های خرد موجب یاس و ناامیدی جوانان کشور شده است. این در حالی است که مسئولین عالیرتبه مربوطه مدام در تلویزیون از عدم سختگیری به خصوص درباره ضمانت وام های خرد صحبت می کنند و این موجب ایجاد دوگانگی در کشور می شود .

وی تاکید کرد: یا مسئولین محترم از شرایط شعب خبرندارند و تصمیماتی می گیرند که در میدان عمل قابلیت اجرایی ندارد و یا شعبات به تصمیمات اتخاذ شده توسط مسئولین بالادستی خود وقعی نمی نهند؛ در هر صورت این دوگانگی موجب ایجاد مشکلات مضاعف برای مردم شده است.

نماینده مردم شهریار در ادامه گفت: از وزیر محترم ورزش و جوانان به جد می خواهم برای حل مشکلات ورزش و جوانان شهرستان ها اقدامات قاطعی انجام دهد. چرا درآمدهای اختصاصی ورزش و جوانان به شهرستان ها برنمی گردد تا آنها به موقع حقوق و بیمه پرسنل خود را پرداخت نمایند؟

حق وردی در نهایت از بنیاد مستضعفان خواست: از مسئولین بنیاد مستضعفان می خواهم که در بازگرداندن باغ هارون شهرستان قدس به مردم این شهر عنایت ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است یکی از بانک ها که خود را تحت عنوان اینترنتی معرفی می کند اعلام می کند وام بدون ضامن و با کارمزد 2 درصد پرداخت می کند اما به هنگام توضیح شرایط وام عنوان می شود وام گیرندگان به صورت ضربدری ضامن یکدیگر شوند و سفته نیز پرداخت کنند و سود وام یکساله 16 درصد و وام دوساله را 32 درصد سود اعلام می کنند که معلوم نیست کارمزد 2 درصد پس چیست که مطرح می شود و نیز وام ها علاوه بر ضامن نیازمند ارائه سفته هستند.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *