مسئولین زیربار احیاء بافت فرسوده نمی روند

جانمایی پروژه های مسکن ملی در عرصه های تولید باعث به هم ریختگی بافت فرهنگی مناطق روستایی می شود و به تولید لطمه می زند این در حالی است که احیاء بافت فرسوده ابتر مانده و مورد توجه مسئولین امر نیست.

محمدرضا رضایی گوچی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری غیرمحرمانه گفت : در برنامه ششم قرار ما این بوده است که 10 درصد از بافت فرسوده احیاء شود. بافت فرسوده همه خدمات مثل آب ، برق ، گاز، دسترسی ها و خدمات را داراست . اولویت ساخت یک میلیون واحد در مناطق محروم و حاشیه شهرها و مخصوصا بافت های فرسوده بوده است. اما به دلیل آن که املاک موجود در مناطق بافت فرسوده ریزدانه هستند و شامل خانه های پنجاه متری و حتی کوچکتر هستند ، این کار به لحاظ حقوقی پیچیده تر است و متاسفانه دستگاه های مختلف زیر بار این کار نمی روند.

باید اعتراف کنیم که ما در بحث نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده خوب عمل نکردیم به خاطر همین هم جمعیتی قریب به 20 میلیون نفر از مردم ما دارند در بافت فرسوده زندگی می کنند؛ بهتر است که اولویت پروژه های مسکن در بافت فرسوده باشد.

خبرنگار غیرمحرمانه مسئله پیش بینی ساخت مسکن ملی در منطقه ماهدشت را با رئیس کمیسیون عمران اینطور مطرح کرد: در حال حاضر ماهدشت کرج قطب کشاورزی و دامداری استان البرز است و این که آب آشامیدنی هم ندارد و در شهر ماهدشت نیز تامین آب شیرین برای منازل با مشکل مواجه است به طوری که خانه های دو تا خیابان اصلی ماهدشت آب ندارند و 12500 واحد مسکن مهر دارای سکنه است و 18000 واحد دیگر نیز باید ساخته شود با این حال دو تا پروژه مسکن ملی هم برای منطقه تعریف شده است. رضایی گوچی در پاسخ این مطلب گفت: جانمایی باید به نحوی باشد که با زیرساخت مشکل پیدا نکنیم.

غیرمحرمانه مطرح کرد: ما الان مدرسه نداریم ، داروخانه نداریم، نانوایی نداریم. رضایی گوچی گفت: مدیران حتما آن ها را پیگیری می کنند اما وجود آب ، برق ، گاز ، خدمات باید به راحتی در اختیار مردم قرارگیرد.

همچنین مشکل یکی از شهروندان استان البرز که با خبرنگار غیرمحرمانه مطرح شده بود مبنی بر تحویل نشدن واحدهای بازنشستگان در پروژه هسا1 هشتگرد با رئیس کمیسیون عمران در میان گذاشته شد؛ رئیس کمیسیون عمران گفت : بگوئید مکاتبه کنند مطلب را دقیق به ما بدهند پیگیری کنیم.

 

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *