برای زندگی سالم اعضای خانواده دست به دست هم دهند

بازارچه برکت پارک تنیس امشب به کار خود پایان می دهد.

زهرا قدسی رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون استان البرز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری غیرمحرمانه گفت: سال ۱۴۰۱ تصمیم گرفتیم برای بانوان اتاق تعاون استان البرز بازارچه هایی را تحت عنوان بازارچه برکت برگزار کنیم تا به این وسیله در حد بضاعت خودمان بتوانیم به اقتصاد خانواده کمک کنیم.


وی توضیح داد : برای برگزاری بازارچه های برکت با ارگان های مختلفی مثل استانداری ، کمیته امداد، بهزیستی، سپاه ، اداره کل تعاون ، کمیته های اجتماعی همکاری کردیم.
قدسی اظهار داشت: ما با اجماع خرد چند نقطه از فضاهای شهر کرج را که مردم قدرت خرید بیشتری داشتند مشخص کردیم .
ما به این مسئله توجه کردیم که از تجربه همکارمان دیگر استفاده کردیم و سعی کردیم در دستورالعملی که تهیه می کنیم آن اشتباهات را تکرار نکنیم. مثلا ممکن است یک جایی را بتوان با قیمت کمتر تهیه کرد اما مردم آن منطقه قدرت خرید کافی ندارند. پنج نقطه از بهترین نقاط شهر را که نسبتا از رفاه بهتری برخوردار بودند را نشان کردیم . مثلا پارک تنیس را در جهانشهر ، پارک خانواده ، پارک نبوت، پارک چمران و پارک گل نرگس در باغستان .
پنج تا از پارک های شهر را در دستور کار  قرار دادیم و بازارهای زنجیره ای برکت را در این پارک ها ایجاد کردیم.
قدسی که دکترای فقه و حقوق دارد به مناسبت رشته تخصصی اش نسبت به ایجاد فضای سالم شغلی برای زنان سرپرست خانوار دغدغه دارد و می گوید: سعی ما آنست که مشاغل خانگی را تقویت کنیم زیرا با گران شدن سرسام آور اجاره مسکن و کالاهای مختلف خانواده ها نیاز دارند از طریق مشاغل خانگی میزان دخل و خرجشان را هم پایه کنند.
وی به روایتی از حضرت علی (ع) استناد کرد که حضرت فرموده است وقتی فقر از یک در وارد می شود ایمان از در دیگر خارج می شود و نتیجه گیری کرد امروز لازم است همه اعضای خانواده دست به دست هم دهند تا زندگی سالمی داشته باشند.
به همین دلیل در این بازارها ما این هدف را دنبال می کنیم که اگر خانمی می تواند دستگیره ببافد یا می تواند لیف ببافد یا هر هنر دیگری که دارد بداند که می تواند از این محل کسب درآمد کند و کمک خرج خانواده باشد.

رئیس کمیسیون اتاق تعاون بانوان گفت: ما در مرحله بعد برای توان افزایی این افراد تلاش خواهیم کرد . مثلا ما در هفتم اردیبهشت ماه جلسه ای را با اتاق ایران داشتیم و از دانشگاه ها دعوت کردیم به طوری که دانشگاه علمی کاربردی برای همکاری با ما علاقمند شده است تا برای افزایش سطح مهارت به آنها آموزش دهند و در نهایت هم به آنها مدرک وزارت علوم اعطا می شود و این امر به اعتماد به نفس این عزیزان کمک خواهد کرد.
همچنین فنی و حرفه‌ای برای ارائه کلاس های رایگان اعلام آمادگی کرده است.
قدسی گفت : دغدغه من این است که خانم ها بتوانند از لحاظ روحی به نقطه تعادلی برسند می توانند در خانواده شان موثرتر باشند.
به همین لحاظ مهرماه پارسال در روز سلامت روان یک تیم مشاوره رایگان را در پارک ایرانیان مستقر کردیم تا به بانوان خدمات مشاوره ارائه کنند.
همچنین قرار است اداره کل تعاون یک بسیج پزشکی را ترتیب دهد تا خدمات پزشکی رایگان در اختیار بانوان قرار گیرد.
وی تاکید کرد : ما تمام سعی خود را می کنیم تا به بهبود زندگی بانوان استان البرز کمک کنیم.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *