افزایش حقوق کارگری مورد اعتراض کارکنان دولت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری غیرمحرمانه امروز چهارشنبه 24 اسفند 1400 عده ای از کارگران سازمان های دولتی جلوی در مجلس حضور یافته بودند و معترض بودند که حقوق شان 56 درصد افزایش نخواهد داشت.

البته این کارگران در گفتگو با خبرنگار غیرمحرمانه حاضر به توضیح میزان دریافتی شان و همچنین مزایای شغلی شان نبودند. نکته این که یکی از کارگران که مربوط به حوزه خدمات برق بود تایید کرد که در سال جدید میزان دریافتی اش 5 میلیون و ششصد هزار تومان خواهد بود.

در پرسش های مکرر از نمایندگان مختلف متوجه شدیم که نمایندگان نیز درباره مزایای شغلی کارگران دولت اطلاعات کافی ندارند و همچنین نحوه افزایش رتبه شغلی کارگران برای نمایندگان معلوم نیست.

علت افزایش نیافتن حقوق کارگران در سال های گذشته نیز همیشه همین مشکل مطرح می شد که دولت خود یک کارفرمای بزرگ است و به دلیل این که توان مالی دولت محدود است امکان افزایش حقوق کارگران وجود نداشته است.

نکته قابل توجه این که کارگران دولت معمولا حقوقی بسیار نزدیک به کارمندان دریافت می نمایند به طوری که در همین گفت و گو با کارگرانی که در جلوی مجلس حضور یافته بودند به این نتیجه رسیدیم که حقوق آن ها با حقوق کارمندان یکسان است و اگر حقوق کارگری دریافت می کردند زیر 4 میلیون و ششصد هزار تومان بود.

به هر حال امیدواریم که کارگران دولت و کارمندان دولت برای کارگران آزاد که دوره های طولانی بیکاری را متحمل می شوند و با خطرات اجتماعی و فیزیکی زیادی دست و پنجه نرم می کنند مشکل آفرین نشوند.

درباره‌ی نغمه علی بیک زاده

همچنین ببینید

انجمن نابینایان استان تهران خوش درخشید

اعضای انجمن نابینایان استان تهران با حضور حداکثری در غرفه خود و اجرای موسیقی زنده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *