اتوبوسرانی به مردم شهرک پیام خدمت نمی دهد

اتوبوس های شهرداری دیگر به مسکن مهر ماهدشت (شهرک پیام) نمی آیند. به گزارش پایگاه خبری غیرمحرمانه اغلب مردم مسکن مهر ماهدشت در خارج شهر کار می کنند. این شهر که بیش از ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی دارد اغلب ساکنین آن در بیرون منطقه زندگی، شاغل هستند و عده کسانی که کارگر دیگران هستند بیشتر از کسانی است که خودشان شغلشان را مدیریت می کنند.

از سال جدید تاکسی های مسکن مهر ماهدشت مبلغ ۱۸۰۰۰ تومان کرایه دریافت می کنند. همچنین از ابتدای سال جدید اتوبوس های شهرداری دیگر به مسکن مهر ماهدشت نمی آیند و اتوبوس های خصوصی نفری ۱۰ هزار تومان دریافت می کنند.

در حقیقت کرایه تاکسی ها به نحوی تعیین شده که تاکسی های مسکن مهر ماهدشت فقط در سه راه کیانمهر نوبت می گیرند و چهارنفر مسافر سوار می کنند و به مسکن می رسانند و سپس به سرعت به سه راه کیانمهر بازمی گردند تا سرویس بعدی را بگیرند یعنی یک سر سرویس می دهند.

مردم ساکن مسکن مهر ماهدشت به قدری از بابت وسیله نقلیه در مضیقه اند که تاکسی وقتی مسافر را سوار می کند این مسافر خوش شانس محسوب می شود.

طی سال ۱۴۰۳ قراربود اتوبوس های شهرداری ماهدشت دو دستگاه باشند و ساعتی یک بار مسافر ببرند. اما اغلب روزها اعلام میشد یکی از اتوبوس ها خراب است و اغلب دو ساعت یک بار می آمدند. کرایه اتوبوس های خط مسکن مهر ماهدشت- گلشهر ۵۰۰۰ تومان بود که گران ترین کرایه اتوبوس پایانه گلشهر بود و گرانی کرایه راه در همان زمان هم مشکل مردم شهر بود.

اما امسال دیگر اتوبوس های شهرداری به مسکن مهر ماهدشت نمی آیند و اتوبوس های قراضه و کثیف به شهرک رفت و آمد می کنند و از مردم نفری ده هزار تومان کرایه دریافت می کنند به انضمام این که ساعت رفت و آمد مناسب و مشخصی ندارند به طوری که صبح می گوید اتوبوس که پر شود راه می افتم.

مسکن مهر ماهدشت سه تا سه راه دارد و اتوبوس های شهرداری از بلوار جوادالائمه به شهرک وارد می شدند و در ایستگاه های مشخص شده مسافر می گرفتند و وقتی از شهرک خارج می شدند دیگر جای سوزن انداختن توی اتوبوس نبود.

اما الان این راننده اتوبوس نظرش این است که مسافران از کل شهرک به ایستگاه اول بیایند و اتوبوس را پرکنند!

این خبر اگر چه محتوایی طنز دارد اما شرح واقعیتی تلخ است که به بیکار شدن کارگران، بهیاران، پرستاران و کارمندان می انجامد.

در شرایط حاضر برای شما مسئولین که از محاسبات کمتر از میلیارد ذهن تان احساس بطالت می کند عرض شود که برای رسیدن به متروی گلشهر نفری ۳۸ هزار تومان باید پرداخت کنند و کارگری که هر روز سر کار می رود ۷۶ هزار تومان پول تاکسی از گلشهر تا مسکن مهرماهدشت را پرداخت می کند با پول بلیط مترو می شود ۸۶۰۰۰ تومان ، هزینه ایاب و ذهاب فرزند دبیرستانی اش تا کیانمهر هم می شود ۷۶۰۰۰ تومان . به این ترتیب طی ۲۶ روز کاری در یک ماه این خانواده حداقل باید چهارمیلیون و دویست و دوازده هزار تومان کرایه تاکسی بدهند.

فرض کنید که این کارگر توانسته است که با حقوق ماهی ۱۲ هزار تومان جایی استخدام شود در اینصورت بیش از یک سوم حقوقش برای ایاب و ذهاب هزینه می شود.

اکنون ببینید چقدر پول برای تامین هزینه های سبد خانوار از جمله موادغذایی، بهداشت و درمان ، پوشاک و غیره باقی می ماند.

هر از گاهی در گروه های ایتایی شهرک اعلام می شود استاندار یا مسئولی دیگر از استان البرز در ساعت های بخصوصی با شماره ۱۱۱ پاسخگوی شهروندان و مردم استان است اما هرگز چنین ارتباط تلفنی برقرار نمی شود و شعارهایی که مسئولین با موضوع رسیدگی به فرودگاه پیام و شهرک پیام و …. می دهند هرگز عملیاتی نمی شود و در حد شعار باقی می ماند.

مردمی که به دلیل وضعیت نامساعد مالی به مسکن مهر ماهدشت کوچانده شده اند هر روز فقیرتر می شوند و مسئولین شهرستان خوشحالند که شهری محروم در حوزه خود دارند و می توانند با این بهانه جذب بودجه کنند.

More From Author

خبر اول

روشی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم در مناطق مختلف کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *